onsdag 31 december 2014

Ett bättre år, snälla?

Då var det ett nytt år. Lite skönt att få uppleva känslan att någonting kommer vara annorlunda detta år, för det kommer det. Jag fyller 18 i år och det gör mig både taggad och livrädd. 2014 började som ett bra år men slutade rätt illa. Kan säga till er som känt mig längre att december detta år var som 16:e januari 2013. (Fast värre, mycket värre.)

 Mitt nyårslöfte i år var att försöka ta bättre hand om mig själv men detta känns så svårt med ett ganska kvaddat hjärta. Det gör så otroligt ont och jag har legat och gråtit i månader nu. Inga flera detaljer om det dock, orkar inte med spekulationer om vem det handlar om. Låt oss bara säga att jag ALDRIG känt mig så sårad.

Det är jullov i 6 dagar till men jag har så mycket att göra när skolan börjar igen att jag bara vill isolera mig och dra täcket över huvudet. Jag är så trött på att bli retad och puckoförklarad. Jag vet att det finns någon enstaka människa som bryr sig men det känns bara jobbigt i allmänhet att ingen annan vill förstå mig.

Jag måste fortsätta ändå, för min egen skull men just nu vill jag inte. Önskar att jag kunde ge er trevligare nyheter men detta är trots allt jag, förvänta er ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar